CRM logo
is, hoewel in 1927 opgericht, een eigentijds mannenkoor, dat met zijn dirigent Aldert Fuldner met mond, oog en oor gericht is naar de eenentwintigste eeuw. De ongeveer 110 koorleden studeren wekelijks een repertoire in dat recht doet aan de specifieke mannelijke koorklank met de nodige verscheidenheid in smaken en stijlen. Met behulp van de midifiles die de dirigent regelmatig aan de koorleden toezendt, kunnen deze ook thuis het repertoire beoefenen. Zo kunnen zij door zelfstudie niet alleen het studietempo verhogen, maar ook de kwaliteit en het zangplezier. De repertoirekeuze is mede afhankelijk van optredens of uitvoeringen die zich aandienen. Onze concerten zijn niet alleen gebaseerd op klassieke en kerkelijke muziek, maar ook op opera- en operettefragmenten en andere seculiere muziek. Er wordt gezongen in verschillende talen waaronder Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn, diverse Slavische talen en Russisch.We zijn gewend om, in de breedste zin des woords naar elkaar om te zien. Dit kan bij allerlei gelegenheden door middel van een kaartje, een telefoontje of een bezoekje. Informatie omtrent het wel en wee van de leden wordt, indien daartoe aanleiding is, door het bestuur medegedeeld. Minstens zo typerend is de warme sociale sfeer waar aandacht is voor blijde en minder blijde tijden. Ook dat vindt u terug in de repertoiresamenstelling.